خطوط سنگ شکن موبایل

آشنایی با سنگ شکن های موبایل یا سیار

مقدمه

در این مقاله قصد داریم در مورد سنگ شکن موبایل (سیار) و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. اگر کمی در خصوص قیمت محصولات معدنی از قبیل شن و ماسه، پودر سنگ و … در بازار تحقیق کنید به این نکته پی خواهید برد که علی‌ رغم قیمت نسبتا پایین این محصولات، هزینه حمل و نقل سنگ ها از معادن تا کارخانه خردایش سنگ بسیار بالا می باشد و گاهی حمل و نقل این سنگ ها از مسیرهای صعب‌ العبور چالش برانگیز و زمان بر می باشد. در چنین مواقعی، سنگ شکن های موبایل، بهترین گزینه جهت خردایش سنگ می باشد. در این محتوا درباره مشخصات خطوط سنگ شکن موبایل و دلایل استفاده از سنگ شکن های سیار توضیح می دهیم.

آشنایی با سنگ شکن های موبایل یا سیار

مشخصات خطوط سنگ شکن موبایل

خطوط سنگ شکن موبایل که به آن ها کارخانه سنگ شکن موبایل (mobile stone crusher machine) نیز گفته می شود، شامل دستگاه سنگ شکن فکی، دستگاه سنگ شکن ضربه ای و دستگاه سنگ شکن کوبیت، سنگ شکن چکشی، سنگ شکن مخروطی، دستگاه فیدر، دستگاه سرند و نوارنقاله می باشد. دستگاه های ذکر شده بر روی دو الی سه شاسی آهنی سوار می شود که هر کدام از شاسی ها دارای چرخ و یا زنجیر جهت حرکت می باشد. با کمک خطوط سنگ شکن موبایل می توان سنگ شکن ها و خطوط خردایش سنگ را به نزدیک ترین جای ممکن به سنگ رسانید. در صورتی که نیاز به تجهیزات شست و شوی مواد از قبیل اوواش، تیکنر و ماسه شوی باشد، این تجهیزات نیز بر روی یک شاسی قابل حرکت نصب خواهد شد.

مشخصات خطوط سنگ شکن موبایل

مزایای سنگ شکن موبایل

  • سهولت در جابجایی و حرکت: اصلی ترین ویژگی سنگ شکن های موبایل (سیار)، قابلیت جابجایی و حرکت آن می باشد. به این صورت که کل ماشین آلات به صورت یکجا توسط دستگاه تریلر به محل انجام پروژه انتقال می یابد و تمام فرآیند خردایش سنگ در مکان کوچکی انجام می گیرد. این ویژگی برای مناطق و سایت های کوچک و باریک در پروژه های راه سازی روستا ها و مناطق صعب‌ العبور بسیار کارآمد بوده و می تواند باعث کاهش بسیار زیاد هزینه های حمل و نقل و افزایش سرعت در انجام پروژه شود.
  • عدم نیاز به فونداسیون: اصولا برای نصب هرکدام از دستگاه های خردایش سنگ از قبیل سنگ شکن فکی و سنگ شکن چکشی، نیاز به فونداسیون بتنی جهت استفاده دستگاه می باشد، ولی ساختار شاسی سنگ شکن موبایل به گونه ایی می باشد که به فونداسیون خاصی نیاز ندارد و دستگاه ها در ترکیب مناسب به روی این شاسی نصب و قابل بهره برداری می باشد.

مزایای سنگ شکن موبایل

  • انعطاف پذیری در طراحی و ترکیب دستگاه های مختلف: ساختار سنگ شکن های موبایل به گونه ایی است که می توان ترکیب های مورد نیاز از خطوط خردایش اولیه، خطوط خردایش ثانویه، خطوط ماسه ساز و خطوط شست و شوی مواد را طراحی و هر کدام را با توجه به نیاز بر روی یک شاسی سوار کرد. خطوط خردایش اولیه شامل فیدر، سنگ شکن فکی، نوار نقاله، سنگ شکن کوبیت و سرند، خطوط خردایش ثانویه شامل سنگ شکن چکشی، نوار نقاله، دستگاه آسیاب پودری و سرند، خطوط ماسه ساز شامل انواع ماسه ساز ها از قبیل ماسه ساز دو طرفه و ماسه ساز خرگوشی و خطوط شست و شوی مواد نیز شامل تیکنر، اوواش و ماسه شوی می باشد. انعطاف پذیری این خطوط به گونه ایی است که با توجه به نیاز کارفرما ترکیبی از این خطوط نیز قابل پیاده سازی و بهره برداری میباشد، برای مثال می توان ترکیبی از خرد کردن اولیه و ثانویه و سرند ها را بر روی یک شاسی نصب و راه اندازی کرد.
  • کاهش هزینه ها: همانطور که قبلا بیان شد، گاهی اوقات هزینه های حمل و نقل محصولات کارخانه های خردایش سنگ به محل انجام پروژه از هزینه های تولید این محصولات بیشتر می باشد، در چنین مواقعی استفاده از سنگ شکن موبایل به کاهش هزینه ها تا 70 درصد منجر می شود. پروژه های راه سازی در مناطق کوهستانی و روستایی کشور ما نظیر منطقه کارون 4 به گونه ایی می باشد که ابتدا قسمتی از کوه که در مسیر جاده است، تخریب و در همان مکان این سنگ های تخریب شده توسط سنگ شکن موبایل به محصولات مورد نیاز از قبیل شن و ماسه جهت تکمیل جاده استفاده می شود، در این صورت عمده هزینه حمل و نقل مصالح به آن منطقه حذف می شود و سرعت کار به شدت بالا می رود.

معایب سنگ شکن موبایل

  1. سنگ شکن موبایل، تجهیزاتی گران و پیچیده می باشد و نیازمند به سرمایه اولیه زیاد که برخی از شرکت ها ناتوان در تامین این هزینه ها می باشند.
  2. ظرفیت تولید سنگ شکن موبایل محدود می باشد و مناسب برای معادن بزرگ با تناژ تولیدی بالا نیست.
  3. با توجه با این که ترکیب دستگاه های مختلف در فضای محدود بر روی یک شاسی سوار می شود، تعمیرات سنگ شکن موبایل کمی چالش بر انگیزتر از سنگ شکن های ثابت می باشد. همچنین مشابه خطوط خردایش سنگ ثابت، برای افزایش ظرفیت تولید، امکان جایگزینی و ارتقای یک دستگاه وجود ندارد، برای مثال در خطوط خردایش سنگ ثابت با جایگزینی یک سنگ شکن فکی بزرگ به جای یک سنگ شکن فکی کوچک، ظرفیت تولید افزایش می یابد که چنین تمهیداتی در سنگ شکن موبایل قابل پیش بینی نیست.

کلام آخر

در این مقاله از آوات صنعت در مورد دستگاه سنگ شکن موبایل و مزایا و معایب آن  و همچنین اهمیت طراحی سنگ شکن موبایل صحبت شد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این سنگ شکن با کارشناسان ما در گروه صنعتی آوات ماشین در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *