با انواع دستگاه کیسه پرکن صنعتی آشنا شوید

مقدمه

دستگاه پاکت پرکن پودری جهت بسته بندی مواد معدنی و یا شیمیایی اعم از چسب کاشی، سیمان، آهک، کربنات کلسیم و… در پاکت های کاغذی و یا گونی های پلاستیکی استفاده می شود. به طور کلی در کشور ما سه مدل رایج از دستگاه های پرکن پودری توسط تولید کنندگان ساخته می شود که هرکدام دارای مزایا و معایبی می باشد و دانستن کاربری هرکدام از این دستگاه ها با توجه به شرایط نیاز کمک بسزایی به خریداران این دستگاه ها خواهد کرد. دستگاه سیمان پر کن یکی از دستگاه های پرکاربرد استفاده شده در صنعت ساختمان سازی می باشد. در ادامه این محتوا قصد داریم در ارتباط با انواع دستگاه پاکت پرکن صنعتی توضیح دهیم.

انواع دستگاه پاکت پرکن صنعتی

دستگاه پرکن پودری تمام اتوماتیک

این مدل از پاکت پرکن دارای جک پنوماتیک در خروجی بار و سیستم توزین دیجیتال (لودسل) و نمایشگر دیجیتال همراه جک نگهدارنده کیسه و سیستم بیرون انداز کیسه می باشند. نحوه کارکرد دستگاه کیسه پر کن سیمان تمام اتوماتیک به این صورت می باشد که اپراتور پس از گذاشتن پاکت بر روی نازل دستگاه و زدن دکمه استارت، بارگیری پاکت شروع می شود. در این زمان درب نازل باز شده و شیر باد پرکن و پدال همزمان کار می کنند و با نزدیک شدن به وزن دلخواه، ابتدا شیر پرکن باد خاموش و بعد از رسیدن به وزن نامی پاکت سیستم توزین دیجیتال فرمان خاموش شدن دستگاه را می دهد و  قسمت پرت کن دستگاه، کیسه ها را به بیرون پرتاب و آماده کیسه گیری مجدد می کند. فشار هوای خروجی از دستگاه که وظیفه ایجاد سهولت در پر شدن پاکت را بر عهده دارد، قابل برنامه نویسی می باشد.

در صورتی که از این مدل از پرکن ها جهت پرکردن پاکت های درباز استفاده شود، پس از پرشدن پاکت ها، یک اپراتور به وسیله دستگاه دوخت، عملیات دوختن پاکت ها را انجام می دهد. همچنین در صورت استفاده از پرکن تمام اتوماتیک جهت پرکردن پاکت های دربسته باید به این نکته توجه داشت که ظرفیت اسمی پاکت باید حداقل یک کیلوگرم از ظرفیت مدنظر ما بیشتر باشد. هوای حبس شده در پاکت کاغذی اجازه نمی دهد که دستگاه بتواند تمام ظرفیت اسمی پاکت را پرکند که در این حالت به دلیل نرسیدن به وزن دلخواه، سیستم توزین دیجیتال فرمان خاموش شدن دستگاه را صادر نمی کند.

قیمت بالای این دستگاه سبب شده که خرید این دستگاه صرفا برای کارخانه های با تناژ تولیدی بالا مقرون به صرفه باشد و همچنین با توجه به توضیحات بالا بهترین کاربری دستگاه پرکن تمام اتوماتیک برای پاکت ها و گونی های درباز می باشد. همچنین شایان ذکر است که دقت این کیسه پرکن ها  500± گرم می باشد.

دستگاه پرکن پودری تمام اتوماتیک

دستگاه پرکن معمولی با سیستم توزین

در این مدل از کیسه پرکن های پودری در مقایسه با انواع دستگاه پاکت پرکن صنعتی، صرفا از ترازوی دیجیتال و یا ترازوی مکانیکی استفاده شده و مابقی قسمت های دستگاه اعم از شیر باد کنترل کننده فشار هوا، جک های پنوماتیک و پرت کننده پاکت حذف شده که در این حالت اپراتور به صورت دستی پاکت را قفل می کند و در نهایت بعد از پرشدن پاکت، پاکت دیگر جایگزین آن می کند. قیمت این مدل دستگاه ها معمولا ¼ قیمت دستگاه های کیسه پرکن اتوماتیک می باشد. البته باید توجه داشت که به دلیل وجود سیستم توزین، پرکردن پاکت های کاغذی ولو دار توسط این مدل از کیسه پرکن ها همانند مدل تمام اتوماتیک با چالش روبه رو است.

قیمت پایین این دستگاه نسبت به مدل تمام اتوماتیک سبب شده است که استفاده از این مدل کیسه پرکن ها برای کارگاه های تولیدی کوچک و متوسط که از گونی ها و پاکت های درباز استفاده میکنند، به شدت توصیه شود.

دستگاه پرکن مخصوص پاکت های دربسته (ولو دار)

این مدل از دستگاه پرکن پودری صرفا جهت پرکردن پاکت های کاغذی و یا گونی های دربسته (ولو دار) کاربرد دارد. در این مدل از کیسه پرکن ها، سیستم توزین به کلی حذف شده و وزن پاکت بر اساس ظرفیت اسمی پاکت تولید شده توسط کارخانه پاکت سازی بدست می آید و چون پاکت ها دربسته میباشند، پس از پرشدن پاکت از پودر، دقت قابل قبولی را دارا می باشد. همانطور که قبلا بیان شد، مهم ترین چالش پاکت های دربسته، هوای حبس شده در پاکت می باشد که این امر باعث می شود وزن پاکت به وزن اسمی آن نرسد.

دستگاه های پرکنی که توسط مهندسین آوات ماشین جهت پاکت های دربسته طراحی و تولید شده است، به دلیل ساخت سنگین اجزا دستگاه اعم از پروانه و شافت انتقال نیرو و همچنین استفاده از موتور با قدرت بالا (7.5 کیلووات) قدرت پاشش فوق العاده بالایی دارد. هنگامی که پاکت در لوله خروجی دستگاه نصب می شود، با زدن دکمه استارت، دستگاه شروع به کار می کند. سپس در حین پر شدن پاکت ها، اپراتور با زدن چند ضربه از کنار به پاکت، علاوه بر فشرده کردن ناچیز پودر ها، سبب حذف هوای حبس شده در پاکت می باشد و در نتیجه وزن پاکت به وزن اسمی آن بسیار نزدیک می شود تا حدی که دقت پاکت های پرشده در این حالت 500- گرم (یعنی همان دقت سیستم توزین دیجیتال) می باشد که با زدن ضربه های بیشتر می توان این عدد به نصف کاهش داد.

عدم قابلیت پرکردن پاکت های در باز از معایب این مدل از کیسه پرکن های پودری می باشد. قیمت این مدل از کیسه پرکن ها به دلیل حذف  سیستم توزین دیجیتال و جک های پنوماتیک، بسیار نزدیک به پرکن های معمولی با سیستم توزین و معمولا ¼ پرکن های اتوماتیک می باشد که سبب شده علاوه بر کارخانه های بزرگ با تناژ تولیدی بالا، برای کارگاه های کوچک و متوسط نیز مقرون به صرفه باشد. تناژ بسته بندی این مدل از پرکن ها به دلیل تمام اتوماتیک نبودن، معمولا پایین تر از پرکن های تمام اتوماتیک می باشد و به طور متوسط قابلیت پرکردن 3600 کیلوگرم از پودر در ساعت را دارا می باشد.

دستگاه پرکن مخصوص پاکت های دربسته

این مدل از پرکن های پودری معمولا به همراه مخزن یک الی دو تنی به بازار عرضه می شود که در این صورت بنابر نیاز مشتری امکان سوار کردن میکسر داخل مخزن دستگاه جهت یکنواخت سازی ترکیب پودر چسب کاشی و سایر پودر های معدنی و شمیایی می باشد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله درباره انواع دستگاه پاکت پرکن صنعتی توضیح دادیم. در صورتی که قصد خریداری بهترین مدل های دستگاه سرند و دستگاه های کیسه پر کن پودری سیمان را دارید، می توانید به گروه صنعتی آوات ماشین مراجعه کرده و آن ها را با قیمت استثنایی خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *